Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Paczkomat

Paczkomat do komunikacji z urzędnikami? Pod słubickim Urzędem Miejskim przy al. Akademickiej zamontowano właśnie nowy urządzenie. Będzie można w nim wysyłać i odbierać nie tylko paczki z internetowymi zakupami, ale także urzędową korespondencję.

20 stycznia przy Urzędzie Miejskim stanął paczkomat (ZOBACZ). I będzie służył nie tylko do odbierania paczek.

- To urządzenie pomoże naszym mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez bezpośredniego kontaktu  z urzędnikami – wyjaśnia Beata Bielecka, rzecznik słubickiego Magistratu. Jak dodaje, dzięki temu rozwiązaniu słubiczanie będą mogli złożyć do naszego urzędu wnioski w niemal wszystkich sprawach załatwianych dotychczas osobiście lub w inny sposób określony przepisami prawa, np. przesłane przez Pocztę Polską lub platformę e-PUAP z podpisem elektronicznym.

Paczkomat nie pomoże jednak w każdej sprawie. Niektóre z nich nadal będą wymagały osobistego stawiennictwa w urzędzie, są to np. sprawy meldunkowe, z zakresu dowodów osobistych czy rejestru PESEL, wyjątkami są wnioski o wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności i odpisu z aktów stanu cywilnego.

Jak w urzędowych sprawach skorzystać z paczkomatu? Jak wyjaśnia B. Bielecka, wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie urzad24.inpost.pl/slubice i włożyć wymagane dokumenty do dowolnego paczkomatu InPost na terenie gminy. Koszt nadania wynosi 5,99 zł.

Urząd ze swojej strony początkowo będzie wysyłał przez paczkomat przesyłki dotyczące korzystania z gruntu (m.in. najem, dzierżawa) przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą na terenie Słubic (na bazarze przy ul. Sportowej). Jednak wymaga to spełnienia przez nich kilku warunków: muszą wystąpić do urzędu o takie doręczenie, wskazać nr tel i e-mail, a przy pierwszej przesyłce wyrazić zgodę na dostarczanie przez paczkomat.

Przesyłki nadane przez urząd będą czekać na odbiór w urządzeniu przy budynku Urzędu Miejskiego, na identycznych zasadach, na jakich funkcjonują wszystkie paczkomaty. Czyli - w powiadomieniu e-mail i/lub SMS oraz poprzez aplikację mobilną InPost Mobile pojawi się adres paczkomatu, do którego należy się udać po odbiór dokumentów.

Jak oceniacie nowy pomysł? Dajcie znać w komentarzach.

Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 Zenobiusz 2021-01-21 17:23
O właśnie... wspomniane sprawy meldunkowe: żeby tego nie dało się załatwić przez internet to delikatnie mówiąc nieporozumienie. A czas oczekiwania na termin w naszym urzędzie to jedyne 3 tygodnie.
#2 Spike12 2021-01-22 11:31
To jest mega rozwiązanie
#3 Kaganek 2021-01-22 11:49
Te paczkomaty dla urzedów to wspaniała sprawa, była już nawet okazja żeby z tego skorzystać, wiele to ułatwia
#4 201912 2021-01-22 21:22
czy prostszym rozwiązaniem nie jest uruchomienie składania dokumentów poprzez internet ?, z ostatniego okresu to deklaracje śmieciowe, czy nie szkoda papieru i czasu
#5 May.Ka 2021-01-25 08:30
Mi się przydał już nie raz, urzędy to nic przyjemnego, a tak cyk pyk załatwisz sprawę szybko i bez opieprzu Pań z urzędu :P
#6 Agata15 2021-01-25 08:48
No bardzo ładny, widać że nowiutki

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.