Kliknij przycisk i otwórz MENU >>

Niewątpliwie każdy właściciel lub administrator witryny internetowej pragnie, aby działała bez zarzutu i spełniania oczekiwania najbardziej wymagających odbiorców. Oczywiście zanim ktokolwiek przeczyta treści na niej publikowane, trzeba zwiększyć jej rozpoznawalność, uporządkować i sklasyfikować wszystkie materiały.

Wiadomo jednak, że nie jest to takie proste, wymaga ogromnej wiedzy z zakresu pozycjonowania stron, a często również dużych nakładów finansowych. Mówi się, że optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek to prawdziwe zbawienie dla firm mających problemy z rozpowszechnieniem swojej działalności w sieci. Pojawia się jednak pytanie - czy optymalizacja strony www rzeczywiście przynosi oczekiwane rezultaty?

optymalizacja

Definicja optymalizacji

O optymalizacji stron internetowych najczęściej mówi się w odniesieniu do stron www, które nie zdobyły jeszcze popularności i nie docierają do większego grona odbiorców. Dzięki wprowadzeniu właściwych procedur, strona staje się lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania Google, a tym samym dostępna dla każdego internauty. Oprócz tego zamieszczane teksty i grafiki są czytelne, przystępne, "miłe" dla oka, udzielają jednoznacznych odpowiedzi, a tym samym są wartościowe merytorycznie.

Mądre działania

Każdy twórca musi pamiętać, że strona internetowa zyskuje na atrakcyjności w kilku przypadkach. Przede wszystkim, gdy:

  • publikowany tekst napisany jest poprawną polszczyzną, językiem powszechnie rozumianym, zawiera akapity, pogrubienia i inne zabiegi przyciągające uwagę,
  • tytuł artykułu sugeruje poruszany temat, a w treści znaleźć można konkretną odpowiedź na pytanie oraz argumenty potwierdzające lub obalające stawianą tezę,
  • adres URL, pod którym znaleźć można pożądany materiał, musi być relatywnie krótki, zrozumiały i streszczać zawartość,
  • grafika jest odpowiednio dobierana i selekcjonowania, a przy okazji formatowana do pożądanej wielkości oraz jakości;
  • prowadzona jest selekcja słów kluczowych, ze wskazaniem na te, które są zrozumiałe, poprawne składniowo oraz odnoszą się do charakteru prowadzonej działalności.

Częste błędy

Oczywiście w procesie optymalizacji zdarzają się pomyłki, które w ogólnym rozrachunku mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Najmniej polecane i często karane (przez Google) jest spamowanie, nadawanie nieprawidłowych nazw domenom, błędny dobór słów kluczowych oraz blokady dla robotów współpracujących z wyszukiwarkami.

Przepis na sukces

Największe szanse na powodzenie mają strony, których właściciela działają rzetelnie, zgodnie z prawem i w odniesieniu do powszechnie stosowanych norm etycznych. Wszelkie odstępstwa od normy są nie tylko ryzykowne, ale również niemile widziane przez samych czytelników.

O optymalizacji można pisać wiele ze względu na wieloaspektowość tematu i powiązania z innymi dziedzinami - pozycjonowanie stron i marketing internetowy. Bez wątpienia ma ogromny wpływ na wzrost zainteresowania wśród potencjalnych klientów (w przypadku sklepów internetowych) oraz zwiększony ruch na wybranych witrynach. Oczywiście najlepiej powierzyć realizację tematu specjalistom, którzy przeprowadzą cały proces szybko, sprawnie, i co najważniejsze - skutecznie. Samodzielna praca wymaga nie tylko czasu i specjalistycznej wiedzy, ale również dużych pokładów cierpliwości.

[artykuł partnerski]

Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.