Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Uwaga podróżni! Z początkiem nowego roku zmienia się rozkład jazdy komunikacji miejskiej. Będą dwie nowe linie, ale zniknie za to kurs do Kunowic. Sprawdźcie, gdzie i jak będzie można dojechać od 2 stycznia.

da 009

Firma Transhand, która obsługuje linie komunikacji miejskiej, wprowadza nowy rozkład jazdy. Jedną z ważniejszych zmian jest usunięcie przystanku w Kunowicach. Pojawią się za to dwie nowe linie, którymi będzie można dojechać m.in. na terminal. Oprócz tego zmienią się godziny kursowania dotychczasowych linii.

Zanim wyjdziecie na przystanek po 2 stycznia, warto sprawdzić nowy rozkład jazdy. Szczegóły poniżej (kliknij w wybraną linię, aby pobrać rozkład jazdy).
W Urzędzie Miejskim w Słubicach zapytaliśmy o powód zamknięcia linii do Kunowic. - Była nierentowna i jeździło nią niewiele osób – wyjaśnia Barbara Banaśkiewicz, naczelnik Wydziału Administracyjnego. – W zamian za to uruchomiliśmy linie na terminal, z których wg naszych szacunków będzie korzystać znacznie więcej osób dojeżdżających tam do pracy – dodaje.

Ceny biletów pozostały bez zmian. Szczegóły w poniższym załączniku.

CENNIK BILETÓW
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 Lechita 2018-12-28 14:49
Dlaczego znika połączenie do Kunowic?
#2 Redakcja Słubice24.pl 2018-12-28 15:13
Dzwoniliśmy dopytać. Odpowiedź z urzędu jest taka, że był nierentowny i jeździło nim bardzo mało osób. Uzupełniliśmy artykuł.
#3 Bogdano 2018-12-28 20:16
1) Pani naczelnik z Wydziału Administracyjnego UG Słubice o powodzie zamknięcia linii autobusowej do Kunowic powiedziała: - "Była nierentowna i jeździło nią niewiele osób "; "W zamian za to uruchomiliśmy linie na terminal, z których wg naszych szacunków będzie korzystać znacznie więcej osób dojeżdżających tam do pracy".
Według mnie ta wypowiedź oznacza, że linia ta ma służyć przede wszystkim dla pracowników zatrudnionych na terenie byłego (poniemieckiego) lotniska. Nie ma służyć natomiast mieszkańcom chcącym dojechać ze Słubic do Kunowic i odwrotnie. Szczególnie dotyczy to biedniejszych mieszkańców (m.in. emerytów, rencistów)Słubic i Kunowic. Nie stać ich na wydanie ok. 16 zł na bilet w obie strony w rejsowej komunikacji autobusowej (PKS). Stać ich było natomiast do tej pory na wydanie ok. 4 zł na bilet w obie strony w miejskiej komunikacji autobusowej.
#4 Bogdano 2018-12-28 20:18
dokończenie
2) Faktem jest, że do Kunowic i z Kunowic jeździło niewiele osób. Ale faktem jest również to, że autobusami komunikacji miejskiej jeżdżą osoby, które zmuszone są nimi jeździć i nie stać ich na posiadanie własnego (mechanicznego) środka transportu. O ile dobrze pamiętam, to bezpośrednio do Kunowic i z powrotem do Słubic kursował tylko jeden autobus (w południe). I ten kurs był rzeczywiście nierentowny. W pozostałych kursach autobus jechał do strefy ekonomicznej na dawnym lotnisku, następnie jechał do Kunowic i do Słubic. Uważam, że tak powinno pozostać. To jest różnica ok. 3-4 kilometrów na drodze 137 w obie strony. Możliwe, że włodarzom naszej gminy nie zależy już na zwykłych mieszkańcach obu miejscowości. (zakończone wybory samorządowe) i liczy się tylko kasa.
#5 kasik755 2018-12-28 22:38
To jest mega absurd likwidowac tą linie. Uwazam że mieszkancy powinni sprzeciwic sie temu. Postawili na burmistrza ktory ich wystawil :)))

Rano duzo ludzi jezdzilo do pracy, lekarza i na zakupy... i nie koniecznie byli to ludzie biedni Problem w małej frekwencji zas był w godzinach kursowania tej komunikacji (zupełnie absurdalne godziny)

Wszystkie miasta stawiaja na rozwój komunikacji miejskiej oprocz słubic. Najlepiej zlikwidowac ludziom i udawac ze problemu nie ma. Czemu nikt nie zajmie sie TRANSHANDEM ktory tnie kursowanie autobusów. To jest absurd zeby w dzisiejszych czasach ostatni autobus ze Słubic do Gorzowa byl o 14.... a ostatni kurs autobusu do Rzepina o 16 ....

Niech Pan burmistrz sie wypowie co o tym mysli? Zeby do Słubic i ze Słubic nie bylo sie czym dostac.... przeciez ludzie płaca podatki, które tez sa wydawane na transport publiczny. Skoro TRANSHAND nie jest zainteresowany obsługa moze czas najwyzszy poszukac innego przewoznika.
#6 irka 2018-12-28 23:03
Pewnie,ze Transhand juz dawno powinnien stracic monopol na transport publiczny-autobusowy na terenie Powiatu Slubickiego. Przeciez ceny u tego przewoznika sa szokujace 12,50zl za bilet na trasie 20 km!!!! W innych regionach Polski sa przewoznicy kursujacy busami , u ktorych sie placi 8zl za 60km. Zapewne dlatego malo osob jezdzi autobusami bo ceny biletow sa za wysokie i potem trzeba zdejmowac kursy autobusow bo sa nierentowne. Nie tylko Burmistrz Slubic ale i Starosta Slubicki powinnien sie zajac sprawa znalezienia tanszego przewoznika obslugujacego transport publiczny-autobusowy na terenie Powiatu Slubickiego.
#7 Witja 2018-12-28 23:31
Szanowni Państwo,
uważam, że likwidacja odcinka do Kunowic jest zbyt pospieszna i nieprzemyślana.
Kunowice stają się sypialnią Słubic. Niemal każdy mieszkaniec Kunowic codziennie dojeżdża do Słubic do pracy, do urzędu, do lekarza lub do szkoły. Oznacza to, że są potencjalne potoki pasażerów. Obecnie są one jednak niezagospodarowane, gdyż np. bus miejski odjeżdżał z Kunowic do Słubic o godz. 8.15 a więc dawno po tym, jak większość potencjalnych pasażerów już była w Słubicach. W drugą stronę również oferta była niewystarczająca. Oczywiście więc, że kursy były nierentowne, skoro bus kursował w nieatrakcyjnych godzinach.
Uważam, że sporo dzieci i młodzieży korzystałoby z opcji powrotu do Kunowic czesnym popołudniem.
Po drugie: pamiętajmy, że droga 137 niemal już się korkuje. Rano ciągną od wschodu sznury samochodów osobowych i ciężarowych. Wjazd na drogę 137 z bocznych dróg w Kunowicach powoli staje się niemożliwy. Tylko czekać, kiedy dojdzie do wypadku.
Ruch ten nie będzie mniejszy ale wobec rozbudowy Kunowic i kolejnych miejscowości a także budowy nowych zakładów przy drodze 137 będzie rósł - to chyba jasne.
Powyższe przekłada się na czystość powietrza i poziom hałasu.
Ponadto te setki aut, które wyjeżdżają z Kunowic lub przez nie przejeżdżają. w znakomitej większości jadą do Słubic. Komunikacja mogłaby więc pomóc również miastu, odkorkowując je i zmniejszając zapotrzebowanie na parkingi.
#8 Witja 2018-12-28 23:33
Regularnie i atrakcyjne kursująca komunikacja miejska może być rozwiązaniem tych problemów. Za 120 tys zł mamy kursujący od rana do nocy wygodny i czysty autobus do FFO (co godzinę albo przy dużych potokach co pół). Czy za tą cenę nie można mieć podobnego kursu do Kunowic? Jeżeli dobrze liczę, 983 ma 21 kursów na dzień. Nowy rozkład komunikacji słubickiej oferuje nam 7 lini, łącznie 28 kursów (czyli niewiele więcej niż 983), przy - chyba - tej samej cenie dla gminy.
Oczywiście mam świadomość, że bilet na 983 kosztuje prawie 2 euro a na bus do Kunowic 2 zł. Przemyślana polityka cenowa (bilety miesięczne), dobra komunikacja i częsty kurs a ponadto nieco niższe koszty obsługi takiej linii niż 983 do Frankfurtu, mogą spowodować, że linia ta będzie rentowna i oblegana.
Zachęcam władze miasta do przemyślenia decyzji i podjęcia próby stworzenia sensownej polityki komunikacyjnej.
Pozdrawiam serdecznie,
Marcin Krzymuski
#9 irka 2018-12-28 23:47
Ja zglaszam problem polaczen autobusowych na trasie Rzepin-Slubice i Slubice-Rzepin. Mieszkancy Rzepina tez dojezdzaja do Slubic jako miasta powiatowego w wielu sprawach: praca, szkola, urzedy, lekarze itd. Do tego nalezy tez doliczyc osoby, ktore chca sie dostac na dworzec PKP w Rzepinie lub z tego dworca do Slubic. Jest coraz mniej polaczen na trasie Rzepin-Slubice-Rzepin , do tego wysokie ceny biletow jak na taka liczbe km.
#10 Lechita 2018-12-29 00:04
Do Kunowic, które są suburbią Słubic i cały czas się rozwijają likwiduje się połączenie, ale nierentowne kursy w pewnych porach autobusu transgranicznego (1-2 osoby) już nie, tu trzeba dopłacać, bo by upadła propaganda "dwumiasta".
#11 mkwitowski 2018-12-29 00:11
Co do transhandu mam wiele zastrzeżeń np :
- po wprowadzeniu komunikacji miejskiej(transhandu)zlikwidow ał bilety z ulgą ustawową(nielegalnie) na trasie gdzie dojeżdża komunikacja,(swoją drogą autobus z dworca na ul grzybową kosztuje 5.70 czyli połowę cenę taxi) autobusy innych przewoźników normalnie je sprzedają
-do Rzepina pociąg z Warszawy dojeżdża o 17.50 a ostatni autobus jest o 17.30
Ten transhandu to dawno powinien zostać prześwietlony pod względem praktyk monopolistycznych
#12 justynasi 2018-12-29 10:37
Jeszcze trochę a wcale nie będzie czym dojechać do pracy,likwidowane są połączenia,kierowcy się zwalniają.A bilety wciąż drożeją,i od Stycznia znowu.
#13 znawca 2019-01-01 19:46
Polityka firmy Transhand od bardzo dawna jest antyludzka. Rozkład jazdy choćby z pociągami z dworca PKP w Rzepinie jest zupełnie nie skomunikowany. Bywa tak, że pociąg przyjeżdża do Rzepina, a 10 minut wcześniej wyjeżdża autobus do Słubic. Podobnie z komunikacją miejską, rozkłady nieprzemyślane, likwidacja autobusów na dworzec PKP w Słubicach bo mało ludzi jeździ? Drogi Transhandzie zróbcie dobry rozkład jazdy, sensowne ceny biletów i zobaczycie, że ludzie zaczną jeździć. Niestety prawda jest taka, że ten przewoźnik mam w nosie przewozy pasażerskie. Myślę, że władze miejskie, radni i starostwo powinni rozważyć zmianę przewoźnika. Powstaje coraz więcej takowych wożących ludzi do Niemiec do pracy i z pewnością zainteresowali by się takim tematem. Tak jak już tutaj ktoś pisał ostatnie autobusy ok 17-18 ze Słubic do Rzepina i innych miast to jest absurd.
#14 Joasia5 2019-01-02 07:40
Mieszkam na ulicy sportowej poranny autobus do szkoły jest o 7.15 to absurd potem dziecko czeka pod szkołą .Ten o 7.45 czasem się nie zatrzyma bo pełny a cena biletu 4 zł więc pieszo .Najgorzej jest w pochmurnie dni ....może po prostu coś z tym zrobić koszmar

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.