Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Zakończył się trwający wiele miesięcy remont budynku przy ul. Mickiewicza 3. Od 30 listopada będzie tu funkcjonować Powiatowy Urząd Pracy w Słubicach.

pup slubice

W budynku przez wiele lat mieścił się wydział ksiąg wieczystych słubickiego sądu. Po wybudowaniu w 2013 roku nowej siedziby sądu przy ul. Bohaterów Warszawy, miejsce stało puste. Skąd pomysł, aby PUP przenieść właśnie tam? Zapytaliśmy o to wicestarostę Tomasza Stupienko.

Jak wyjaśnia, wynikło to przede wszystkim z konieczności znalezienia nowej lokalizacji dla wydziału komunikacji i dróg Starostwa Powiatowego w Słubicach. Archiwum wydziału stale się powiększało, przybywało rejestrowanych pojazdów, a przestrzeni było wciąż tyle samo.

Za najdogodniejsze miejsce do przeprowadzki władze powiatu uznały obecną siedzibę urzędu pracy znajdującą się obok budynku starostwa. Nowa lokalizacja to nie tylko więcej miejsca dla urzędników. Wg zapowiedzi wicestarosty, zmiana pozwoli także na bardziej dogodną i komfortową dla mieszkańców obsługę. Oprócz wydziału komunikacji do dawnej siedziby PUP trafią także Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Co w takim razie z Powiatowym Urzędem Pracy? Postanowiono, że zostanie przeniesiony na ul. Mickiewicza 3. Budynek wcześniej należał do skarbu państwa, a obiektem zarządzał wojewoda lubuski. W 2015 roku władzom powiatu udało się go pozyskać w formie darowizny. Szybko rozpoczęto prace modernizacyjne, a datę oficjalnego otwarcia PUP-u ustalono wstępnie na 1 stycznia 2016 roku.

Przystosowanie pomieszczeń zajęło jednak nieco mniej czasu niż przewidywano i przeprowadzka odbędzie się szybciej. Na chwilę obecną remont wnętrza jest już skończony, zainstalowano sieć teleinformatyczną oraz punkty obsługi osób bezrobotnych. Trwa jeszcze przenoszenie mebli, wyposażenia oraz dokumentów.

Budynek będzie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Obecnie przy osobnym wejściu na parterze utworzono punkt obsługi osób niepełnosprawnych, ale docelowo przy głównym wejściu ma być specjalna winda. Na sfinansowanie tej inwestycji powiat chce pozyskać środki z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Jedynym minusem nowego lokalizacji wydaje się być kwestia parkowania, gdyż w tym rejonie miasta panuje wyjątkowo duże natężenie ruchu samochodowego. Kilka miejsc parkingowych jest już w podwórku przylegającym do budynku, a mają być utworzone kolejne. W tym celu powiat chce pozyskać od gminy teren obok sąsiedniego marketu Mila. Samochody będzie też można zostawiać na parkingu, który ma wkrótce powstać przed znajdującą się po drugiej stronie ulicy przychodnią lekarską.

W nowej siedzibie przy ul. Mickiewicza 3 urzędnicy Powiatowego Urzędu Pracy będą przyjmować od 30 listopada. Numery telefonów oraz adresy email pozostają bez zmian. Zmieni się jedynie adres korespondencyjny: Powiatowy Urząd Pracy w Słubicach, ul. Mickiewicza 3, 69-100 Słubice.
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 torpeda 2015-11-26 05:43
Szkoda tak pięknego budynku, tak naprawdę jedynej perełki naszego miasta, dla takiego tworu jakim jest PUP,.
#2 Graendail 2015-11-26 11:54
Zgadzam się. Szkoda tego budynku na PUP. Znacznie lepszy byłby tam pałac ślubów i Urząd Stanu Cywilnego, ale nasza nieomylna władza, która w swej mądrości zawsze wie lepiej uznała, że to jest optymalne rozwiązanie i nie ma potrzeby pytać się ludzi czy mają jakiś inny pomysł. Natomiast nie zgodzę się, że jest to jedyna "perła" naszego miasta. Jest to po prostu przykład dosyć dobrze odnowionego budynku. Mogłoby być w Słubicach takich więcej i na szczęście ostatnimi latami gdzieniegdzie się to poprawia (choć gdzie indziej znowu znacznie pogarsza) gdyby istniała jakaś komórka zajmująca się tym w UM. Polecam poszukać starych zdjęć jak wyglądały niektóre uliceprzed wojną, zwłaszcza 1-go Maja. Zachował się tam przecież inny przykład przedwojennej wilii o podobnym wyrazie, czyli dawna siedziba banku PEKAO S.A.
#3 marks 2015-11-26 11:59
To jest pikuś.
Przypominam, że to Powiatowy Urząd Pracy, jego klientami są ludzie z całego powiatu. Ci co przyjeżdżali samochodami, to mieli gdzie zaparkować, a ci bez samochodów mieli blisko to przystanku autobusowego. W obecnym miejscu parkingów jest brak, bo ludzie nawet udając się do przychodni nie mają gdzie zaparkować samochód. To na dodatek, nowy dworzec autobusowy będzie jeszcze dalej.
No i najważniejsze czy ktoś pomyślał o niepełnosprawnych? Na wózku nikt do nowego Urzędu Pracy nie wjedzie! Rozumiem, że jak ktoś jeździ po pijaku albo musi dorabiać w kantorze, to mu takie przyziemne sprawy koło tyłka latają, ale czy w tym urzędzie jest ktoś kto zna Prawo Budowlane i towarzyszące mu rozporządzenia?
#4 marks 2015-11-26 12:10
Swoją drogą co będzie w budynku po UP? Słyszałem, że Starostwo już się pęka w szwach i się w nim nie mieszczą więc dlatego wykopano Urząd Pracy. Prawda li to?
#5 trevor 2015-11-26 12:16
marks masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem?
-Wydział Komunikacji i Dróg
-Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego
-Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Swoją drogą poroniony pomysł.
#6 Graendail 2015-11-26 12:34
Zgoda w obu przypadkach. Po prostu przyjąłem, że skoro w 2015 roku, w XXI-szym wieku oddano budynek użyteczności publicznej do użytku, to oczywiste jest, że został on przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Tak wymaga prawo.
Odnośnie miejsc parkingowych, prawo również mówi o wymogu osobnego miejsca postojowego dla osób niepełnosprawnych, czego oczywiście tutaj też nie da się spełnić, bo ważniejsze są w okolicy stacja paliw i nowy market niż zwykłe potrzeby ludzi. Co tam! Jakoś to będzie. W końcu w Polsce jest ciężko, to niech się przyzwyczajają! ;) To wszystko mówi o jakości planowania obecnych rządzących i stopniu w jakim władza (nie)słucha się specjalistów. Bo i po co? W końcu wiemy lepiej. Dlatego wracam do tego co mówiłem wcześniej - pomóc by mogła komórka architektoniczno-planistyczna w UM, która by się m.in. takimi rzeczami zajmowała. Bo można to wszystko sensownie zaplanować. Ale żeby to dostrzec, potrzebna jest dobra wola i świadomość, umiejętność słuchania i chęć dbania o najsłabszych...
#7 Graendail 2015-11-26 13:01
A nie. Jednak pomyślano o przystosowaniu budynku dla osób niepełnosprawnych. Zwracam honor, chociaż i tak uważam, że przenosiny do tego budynku powodują tylko niepotrzebne komplikacje. Dalej uważam, że będzie trudno z miejscami parkingowymi. Raz, że prywatny market nie ma zbytnio interesu, żeby odstępować miejsca parkingowe na których zarabia dla urzędu, to dwa - jeśli zrobiony zostanie zapowiadany parking przy lecznicy, to zajmowany będzie raczej głównie przez pacjentów, a osoby niepełnosprawne musiałyby przekraczać ulicę, co nie jest nigdy komfortowe. Pozostaje działka na której stoi budynek i kawałek zieleni, który by musiał zniknąć pod miejsca parkingowe. To również mi nie do końca odpowiada, ale jest z tej perspektywy chyba najlepszym rozwiązaniem. Problem, że produkuje więcej betonu i miejsc parkingowych w centrum, które i tak jest już coraz bardziej nieprzyjazne dla ludzi i może być trudno upilnować tych miejsc przed parkowaniem innych osób niż interesanci urzędu. Więc korzyść moim zdaniem niewielka a utrudnień bez liku. Opłacało się to w zasadzie robić?
#8 marks 2015-11-26 13:10
@trevor
Czytam ze zrozumieniem. Wicestarosta coś tam wspomina o archiwum. Nie widzę problemu żeby to archiwum przeniesiono na Mickiewicza, a PUP pozostawiono. Urząd Miasta przeniósł swoje archiwum na Krótką i jest OK. Dlaczego Starostwo musi je mieć pod nosem?
Powiatowy Rzecznik, to jakiś żart. Nie wiem, kto nim teraz jest, ale jak był Pilimon, to więcej go nie było niż był. Miałem jakiś czas temu sprawę do rzecznika, to ciągle był na jakiś szkoleniach czy seminariach, a i godziny pracy miał jakieś takie niepełne. Jak go po kilku pielgrzymkach w końcu zastałem, to i tak żadnej spray nie potrafił załatwić. Dla mnie to żaden powód, żeby dla jednej osoby przenosić cały Urząd Pracy.
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego jest przy Krótkiej, to ich w pierwszej kolejności powinni przenieść na Mickiewicza, oni mają mniej petentów niż Urząd Pracy. Tylko kto się przejmuje petentami?
Mnie bardziej interesuje czemu tak się tak nagle rozrosło Starostwo, że się teraz nie mieszczą, skoro przez 16 lat dawali radę? A teraz przybędzie im całkiem spory budynek. Dla tych co nie pamiętają, na początku w Starostwie był jeszcze wydział paszportowy.
#9 marks 2015-11-26 13:20
@Graendail
Osoby punkt przyjmowania niepełnosprawnych to nie jest rozwiązanie, to jest jakby nie patrzeć dyskryminacja. Bariery trzeba likwidować a nie dzielić ludzi na osobne wejścia.
Jeżeli już się zdecydowali na przenosiny, to najpierw powinni przystosować obiekt do obowiązujących przepisów a nie stosować półśrodki i czekać na dofinansowanie.
Tylko, że to nadal nie rozwiązuje problemu parkingów, dam sobie ręce przy samej dupie uciąć, że w pierwszej kolejności powstaną parkingi dla pracowników Urzędu. W końcu oni są najważniejsi.
#10 Graendail 2015-11-26 14:26
@marks
Zgadzam się. Mi też się nie podoba tworzenie osobnego wejścia dla niepełnosprawnych. To jest jak by nie patrzeć niepotrzebne utrudnienie i dyskryminacja. Jedynym pocieszeniem jest fakt, że w planach ma być jakiś wyciąg. Nie wiadomo jednak kiedy on powstanie, jak mówisz i co ma się na myśli. Bo jeśli chodzi o zewnętrzną windę, to prawdopodobnie będzie to duża ingerencja i znając jakość projektów proponowanych nam przez obecną władzę to to, czym się teraz zachwyca m.in. torpeda, może stać się kolejnym maszkaronem i to w centrum miasta. A szkoda by było. Najmniej ingerencyjna byłaby chyba platforma na schodach, ale to rodzi znów swoje własne problemy. Rzeczywiście dlatego lepsze byłoby archiwum, albo inna funkcja, która nie generuje dużego ruchu i nie potrzebowałaby znacznej zmiany w zakresie dostępności do obiektu,
#11 matkapolka2 2015-11-27 14:54
o czym ty pisze moj drogi jaka dyskryminacja? sama jestem niepełnosprawna mam niedowlad lewej nogi i dla mnie osobne okienko na dole to wybawienie!!!
jak patrze na te schody to masakra tam wchodzic.
nie czuje sie dyskryminowana wrecz odwortnie!! winda też dobry pomys
sami jestescie zdrowi a gadacie za niepelnosrawnych, oj nieładnie!!
#12 Graendail 2015-11-27 16:35
matkopolko - nie o to chodzi. Jak zauważysz, oceniamy samą decyzję o przeniesieniu PUP do tego budynku i wynikające z niej komplikacje i negatywne konsekwencje. Np. uważam, że pozostawienie PUP w dawnej siedzibie, gdzie dostęp był na parterze, byłoby znacznie lepsze w porównaniu do tego budynku, gdzie trzeba tworzyć sztuczne i nadmiernie skomplikowane rozwiązania, żeby umożliwić ludziom powszechny dostęp.
#13 LBN biuro nieruchomości 2015-11-30 09:29
Na prośbę właścicieli gabinetów lekarskich w słubickiej przychodni zdrowia, informuję, że nowo powstający parking przed budynkiem będzie przeznaczony wyłącznie dla pacjentów przychodni. Wśród pacjentów, są osoby przyjezdne, są osoby w podeszłym wieku, którym stan zdrowia nie pozwala na dojazd do Słubic autobusem. Ze względu na bardzo ograniczoną liczbę miejsc parkingowych, nie przewidujemy ich udostępniania.
z poważaniem
Lubuskie Biuro Nieruchomości s.c.- zarządca przychodni
#14 marks 2015-11-30 22:52
Ciekawa sprawa. To już całkiem sprywatyzowano budynek przy Mickiewicza, że to właściciele gabinetów będą decydować o parkingu?
#15 LBN biuro nieruchomości 2015-12-04 08:16
Część lokali sprzedano w latach 2009-2011. Pisząc właściciele, należy rozumieć wszystkich w tym Powiat Słubicki. Wspólnota mieszkaniowa powstaje w chwili wyodrębnienia (sprzedaży) pierwszego lokalu a decyzje podejmowane są zgodnie z ustawą o własności lokali.
Od 1989 roku w Polsce decyzje w sprawie swojej własności podejmuje właściciel.
z poważaniem
Lubuskie Biuro Nieruchomości s.c.
#16 marks 2015-12-04 13:13
A przed 1989, to niby kto podejmował decyzje o swojej własności?
Jeżeli zaś chodzi o UoWL z 1994 roku, to ta stwierdza, że decyzje we wspólnocie podejmuje się większością udziałów.
To teraz pytanie, czy powiat słubicki ma mniej niż 50% udziałów w tej nieruchomości?
#17 irka 2015-12-05 03:57
A ja się pytam o jedno, dlaczego Minister Sprawiedliwości buduje taki okazały budynek dla słubickiego sądu zamiast zacząć budować OD PODSTAW słubicki wymiar sprawiedliwości?
#18 marks 2015-12-07 00:42
Na prośbę szwagra, podatnika i mieszkańca powiatu słubickiego, informuję, że skoro z naszych podatków budowany jest parking przy Mickiewicza 6, a tak się składa, że nadal większość udziałów w tej nieruchomości ma Powiat Słubice, można tam sobie parkować do woli.
Teraz piłeczka jest po stronie Starostwa, przenieśli Urząd Pracy, mają większość udziału w sąsiedniej nieruchomości, to niech ludziom zorganizują parking.
Howgh!
#19 LBN biuro nieruchomości 2015-12-14 09:48
Nie zawsze decyduje większość. W przypadku kiedy jeden właściciel ma większość udziałów, możliwe jest głosowanie 1 właściciel, 1 głos (art. 23 ust 2a ustawy o własności lokali). Decyzja została podjęta jednogłośnie: parking wyłącznie dla pacjentów.
pozdrawiam
LBN nieruchomości
#20 marks 2015-12-14 16:06
Ale zawsze uchwałę wspólnoty można zaskarżyć. Myślę, że Sąd nie miałby obiekcji żeby parking, na który złożyli się mieszkańcy, służył ogółowi.
Jakby nie patrzeć i tak wszystko jest w rękach Powiatu. A tam jeden się nachleje, drugi zajmuje się swoim kantorem a trzeciemu zamarzyło się zostać posłem, więc w doopie maja mieszkańców.
#21 Mruk 2015-12-14 20:20
Tam jest tyle gabinetów, że zawsze można być "pacjentem" któregoś :) Tak jak teraz wielu z nas jest "kupującymi" w pobliskim markecie.
#22 marks 2015-12-14 21:37
Ale nie oto chodzi żeby ludzie kombinowali jak koń pod górę jak chcą się udać do lekarza czy Urzędu Pracy. Wcześniejsza lokalizacja UP była bardzo dobra, oprócz miejsc parkingowych w okolicy były wszelkie urzędy, sądy i prokuratura. Z obecnego dworca autobusowego było w miarę blisko, no a nowy dworzec jeszcze bardziej skracał drogę przyjezdnego petenta.
A teraz powoli zaczyna się robić rozpiździaj.
Niewykluczone, że ktoś się w końcu w Mili wqrwi i zrobi żetony jak w Primie.
#23 z.woleja 2015-12-15 01:21
To jasne, że stara lokalizacja była lepsza, ale powiatowi będą szli w zaparte. Pozostaje nam pocieszać się, że nie urządzili tam kolejnej wekselsztuby Grabarz czy Rewers.

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.