Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Straż Graniczna zatrzymała 6 obywateli Rosji narodowości czeczeńskiej, którzy próbowali nielegalnie przekroczyć polsko-niemiecką granicę. Cudzoziemcy złożyli wcześniej wnioski o nadanie im statusu uchodźcy w naszym kraju.

sg dokumenty

Do zdarzenia doszło w nocy 12 sierpnia. Funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Świecku zatrzymali do kontroli samochód marki Chrysler Voyager. Pasażerowie pojazdu – 6 obywateli Rosji narodowości czeczeńskiej – nie posiadali dokumentów, a do kontroli przedstawili zaświadczenia tożsamości otrzymane na granicy.

Okazało się, że kilka dni wcześniej wjechali do Polski i złożyli wnioski o nadanie im statusu uchodźcy w naszym kraju. Jednak nie czekając na decyzję w sprawie statusu uchodźcy, postanowili udać się do Niemiec bez dokumentów uprawniających ich do przekroczenia granicy.

- Czeczeni przyznali się do usiłowania nielegalnego przekroczenia granicy i poddali dobrowolnie karze jednego miesiąca pozbawienia wolności w zawieszeniu na dwa lub trzy lata. Dodatkowo postanowiono, że cudzoziemcy mają przebywać w miejscu zamieszkania tj. w ośrodku dla cudzoziemców w Podkowie Leśnej - przekazała naszej redakcji Irena Skuliniec, rzecznik prasowy SG.

Pogranicznicy zatrzymali także kierowcę chryslera za pomocnictwo w usiłowaniu nielegalnego przekroczenia granicy. Postępowanie w sprawie pomocnictwa jest wciąż prowadzone. W myśl przepisów kodeksu karnego ten, kto organizuje innym osobom przekraczanie wbrew przepisom granicy RP, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 yon 2015-08-14 13:17
W takim przypadku ciupasem do domu bez prawa powrotu w przyszlosci, a kierowce do paki na co najmniej 5 latek. Takie gooowniane samoukaranie do niczego nie prowadzi - chyba tylko do tego , ze sie holota coraz bardziej rozbestwi. To ZALOSNE!!!
#2 Graendail 2015-08-14 15:17
Żałosne, to jest takie wypowiadanie się o ludziach.
#3 Sorb 2015-08-15 13:38
To ich przyjmij do siebie.
#4 Myron 2015-08-18 12:44
Niektórzy zapomnieli, że nasi rodacy też byli uchodźcami.
#5 jagoda 2015-08-18 14:56
Musimy uczyć się tolerancji , szacunku i skromności.Ale z tego co widzę to bardzo trudne.
#6 Sorb 2015-08-18 15:53
No tak bo uchodźcy z Polski zachowują się jak uchodźcy z Afryki i Azji....tolerancja nie oznacza akceptacji tego co się na szeroką skalę dzieje.
#7 Graendail 2015-08-18 16:09
@Sorb - czy kiedy mówisz o zachowaniu uchodźców z Afryki i Azji masz na myśli to, że ci ludzie uciekają często przed śmiercią i torturami, by ocalić siebie i swoją rodzinę? Zgadzam się z Myronem - czy tak samo nazwałbyś i potraktował Polaków uciekających przed śmiercią, kiedy to nas dotykały liczne nieszczęścia związane z wojnami np. w XX wieku?
#8 STEFIX 2015-08-18 16:26
Tak, ale uchodźcy z Polski nie gwałcili miejscowych dziewczyn, nie narzucali swojej religii i zwyczajów, ale szanowali gospodarzy ich tradycje oraz kulturę. Jest różnica między uchodźcą a "uchodźcą". NIE dla islamskiego menelstwa. TAK dla prawdziwie potrzebujących pomocy.

Wyobraź sobie, że jedziesz do Syrii albo Iraku i chcesz budować kościół i nosisz koszulkę z Jezusem albo krzyż na piersi. Nie przeżyłbyś więcej niż jeden dzień.
#9 Sorb 2015-08-18 16:44
No tak bo Polacy gwałcili, szabrowali i oczekiwali na socjal tak jak to teraz dzieje się na zachodzie w większości przypadków. O dziwo jakoś wśród tych imigrantów zazwyczaj sami faceci w wieku poborowym, dzieci i kobiet raczej nie widać albo są to śladowe ilości.
#10 Lechita 2015-08-18 16:47
Najpierw pomóżmy Polakom, których wyemigrowało od 2004 ok. 2 mln, pozostałych Polaków na emigracji i Polaków na Kresach oraz w Rosji i Kazachstanie. Nikt też nie odmawia przecież pomocy normalnym ludziom z terenów objętych wojną, ale nie jak napisał powyżej Sorb facetom 20-25 lat gwałcących i szabrujących!
#11 Myron 2015-08-19 09:23
@piwosz coś za dużo o jedno piwo... Polacy którzy wyemigrowali od 2004 roku, nie są uchodźcami. Chcesz im pomagać? W jaki sposób? Wysyłając paczki żywnościowe? Polacy na kresach w Rosji i Kazachstanie też nie są uchodźcami, bo tam za chlebem nikt nie wyjeżdzał...
#12 Lechita 2015-08-19 15:13
Myron - masz problem z myśleniem? Co skłoniło Polaków do masowej emigracji? 25 lat wolności i rozwoju oraz PO-wska zielona wyspa? Polacy na Kresach w Rosji i Kazachstanie są Polakami pozostawionymi na pastwę losu często w fatalnych warunkach. Jeszcze warto doliczyć Polaków w Polsce często żyjących w fatalnych warunkach.
#13 kaczka 2015-08-19 15:24
Chęć posiadania lepszej fury od kolegi, bo chyba nie zmusił ich do emigracji głód ?
#14 Myron 2015-08-20 09:09
Hahaha.... @piwosz przestań pić, bo ci sie emigracja z uchodźtwem miesza. :D
#15 marks 2015-08-20 10:08
No, coś się komuś miesza, niekoniecznie Piwoszowi.
Cyt.
"Okazało się, że kilka dni wcześniej wjechali do Polski i złożyli wnioski o nadanie im statusu uchodźcy w naszym kraju. Jednak nie czekając na decyzję w sprawie statusu uchodźcy, postanowili udać się do Niemiec bez dokumentów uprawniających ich do przekroczenia granicy."
Gdzie Ty tu widzisz uchodźców?
Bo to, że ktoś wyjechał ze swojego kraju, z różnorakich powodów , uchodźcy jeszcze z niego nie czyni.
Panom spieszyło się do "lepszego" Świat, ot co.
#16 Myron 2015-08-20 10:40
Słuszna uwaga. Ale 2 miliony naszych rodaków którzy wyjechali za granicę nie są uchodźcami którzy nielegalnie przekroczyli granicę, podobnie jak ludzie którzy zostali wywiezieni na wschód.
#17 Myron 2015-08-20 10:53
A tak poza tym my Polacy ponad świerć wieku temu, też uciekaliśmy na zachód za lepszym życiem w raju.
#18 Lechita 2015-08-20 16:20
Myron masz problemy z rozumowaniem? Może za dużo piwa? Czy ja gdzieś pisałem że emigranci to uchodźcy?
#19 Myron 2015-08-20 20:50
Nie, no nie pisałeś, ale pisałeś, że najpierw trzeba pomóc dwóm milionom Polaków. Uciekli przed głodem, rządami PO, wojną... Zapytam jeszcze raz, jak chcesz im pomóc? Wysyłając paczki z żywnością na wyapy brytyjskie.
Sorry, piwa nie piję, a tobie też radzę przestać. Twój nick dużo mówi o Tobie. :D
#20 Myron 2015-08-20 21:00
@Piwosz -"problemy z rozumowaniem", chyba chodziło Ci o - problemy ze zrozunieniem. :D
#21 Lechita 2015-08-20 21:59
Jak im pomóc i tym następnym planującym wyjazd? Nie wiesz? To dużo mówi o Tobie :D
#22 Myron 2015-08-24 12:46
No, nie wiem i to świadczy o mnie. Więc wytłumacz mi na czym ma polegać pomoc tym którzy wyjechali i tym którzy planują wyjechać. Paczki żywnościowe wysyłać? Dofinansowć wyjazd? Czy jak?
#23 yon 2015-08-24 20:29
Co innego, jak mamy do czynienia z emigracją zarobkową , która jest łatwa do ogarnięcia, bo mamy do czynienia z jednostkami rejestrowanymi, posiadającymi zezwolenia i wszystko, czego się od nich żąda. To osoby, które uczestniczą w życiu kraju , do którego wjechały i pracują na rzecz tego kraju. Co innego imigracja nielegalna - ale to jeszcze można wytrzymać. To, co przeżywa teraz Europa to jednak jakiś armagedon. Najazd jednostek ostentacyjnie głoszących wrogość religijną wobec mieszkańców rdzennych , niechęć do integracji i roszczeniowa postawa to już wystarczające powody do wywalenia tego towarzystwa z powrotem do domów. Na razie politycy trzęsą galotami przed problemami, przed imigrantami, przed islamistami i przed wszystkim, co z tym związane. Niedługo obudzimy się w kalifacie z ręką w nocniku a głową na śmietniku. Na razie ze strachu "ratują" islamistów na morzu - już niedługo trzeba będzie walczyć z nimi z bronią w ręku. Prowadzą nas ślepcy, którzy tego nie widzą i tchórze, którzy tego nie chcą widzieć.
#24 Graendail 2015-08-25 15:29
Parę rzeczy - także sugeruję, żeby rzeczywiście zacząć rozróżniać między imigrantami zarobkowymi a uchodźcami przed wojną, represjami, torturami, śmiercią i głodem. To może pomóc uporządkować rozumienie problemu, bo to nie o imigrantach tylko o uchodźcach jest mowa.

Wiele jest tutaj widzę nieporozumień i przekłamań. Po pierwsze protestuję przeciwko nazywaniu uchodźców dziczą, hołotą, menelstwem i podobnie, która będzie ?gwałcić? kobiety, odcinać nam głowy i wrzucać je do kosza. To zwykłe oczernianie niewinnych ludzi, które obraża ich godność. Ci ludzie uciekają przed wojną i terroryzmem, przed prześladowaniami, tak jak być może Twoi, Yon, dziadkowie. Radzę się zastanowić, zanim użyje się takich i podobnych słów, bo mają one niewiele wspólnego z rzeczywistością. Ludność cywilna uciekająca przed bojownikami z tzw. Państwa Islamskiego i czystkami, prześladowaniami i bombardowaniami ze strony reżimu Baszszara al-Asada, to nie terroryści tylko zwyczajni ludzie, jak ty i ja. Warto o tym pamiętać.
#25 Graendail 2015-08-25 15:32
STEFIX ? Cieszy mnie to, że dostrzegasz potrzebę pomocy potrzebującym. Jednak muszę sprostować parę rzeczy - w Syrii chrześcijaństwo istnieje od z grubsza 2000 lat, ok. 1000 lat dłużej niż w Polsce. Jest tam wiele kościołów i nikt nie robił z tego problemu, aż do czasu gdy nadeszli terroryści z tzw. Państwa Islamskiego, którzy mordują wszystkich - zarówno muzułmanów jak i chrześcijan. Mniejszość chrześcijańska (ok. 10% ludności) była i jest tam dobrze zintegrowani z większością muzułmańską i podobnie jak w Libanie tworzyła ona często elitę kulturalną i naukową tego kraju. Nie warto powielać populistycznych opinii, które niewiele mają wspólnego z rzeczywistością.
#26 Graendail 2015-08-26 01:43
Dodam tylko jeszcze, że gdyby nie amerykańska interwencja w Iraku, która zdestabilizowała ten kraj i jak widać, po latach, sąsiednią Syrię, to nie byłoby zagrożenia z tzw. Państwa Islamskiego i nie byłoby takiego chaosu jak teraz. Cierpią na tym najwięcej oczywiście zwykli ludzie.

My byliśmy po tej stronie, która spowodowała destabilizację regionu. M.in. Polska była sojusznikiem USA w okupacji Iraku, za czasów Busha. Nie ma dymu bez ognia. Dlatego wszystko co tam się teraz dzieje, jest skutkiem m.in. ?naszej? polityki, w wyniku której zginęło w Iraku według różnych szacunków od ok. 155 tys. do 1.5 mln ludzi, na skutek zamachów, działań wojskowych, pogorszenia się infrastruktury zdrowotnej i ogólnie warunków życia. To nasze działania i innych krajów tzw. bogatego Zachodu w biedniejszych i słabszych krajach spowodowały to, co teraz mamy, czyli też m.in. tę falę uchodźców, którzy ratują życie. Więc tym bardziej jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie im bezpieczeństwa u nas i pomocy w przywróceniu stabilności w ich krajach, bo to właśnie m.in. nasze działania ją zburzyły. Ci ludzie, uchodźcy, gdyby mieli zapewnione bezpieczeństwo w swoim domu, to z pewnością by tam chętnie wrócili.

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.