Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Roman Siemiński, były burmistrz Cybinki, został nowym zastępcą Tomasza Ciszewicza. Oficjalnie jego kandydatura zostanie zaprezentowana podczas czwartkowej sesji Rady Miejskiej w Słubicach.

Roman Siemiński zastąpił na tym stanowisku Piotra Łuczyńskiego, którego 1 grudnia wybrano nowym starostą słubickim. W nowej pracy będzie odpowiadać m.in. za oświatę i podatki.

- Stawiam na doświadczenie i kompetencję, a Roman Siemiński zna się na pracy samorządowej doskonale. Od ręki jest w stanie zająć się wieloma ważnymi dla gminy sprawami - powiedział naszej redakcji burmistrz Tomasz Ciszewicz.

roman sieminski wiceburmistrz

Roman Siemiński ma 50 lat. Jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego. Ukończył m.in. prawo administracyjne i samorządowej na Uniwersytecie Szczecińskim oraz poznańską Akademię Liderów Samorządowych przy Wyższej Szkole Bankowej. W samorządzie działa od ponad 25 lat. W latach 2004-2014 był burmistrzem Cybinki. Odznaczony m.in. medalem Komisji Edukacji Narodowej oraz honorową odznaką "Zasłużony dla Kultury Polskiej",

Był jednym z z inicjatorów porozumienia wyborczego "Powiat samorządowy 2014". W tegorocznych wyborach samorządowych przegrał w II turze walkę o reelekcję z Markiem Kołodziejczykiem. Bez powodzenia kandydował też do sejmiku wojewódzkiego z listy KWW Lepsze Lubuskie.
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 Twoja trauma 2014-12-15 13:43
Chłop poległ w wyborach trza było pomóc, cienko to widzę.
#2 z.woleja 2014-12-15 14:11
Spadochroniarz z Cybinki zastąpił spadochroniarza z Rzepina?
#3 Gacol1986 2014-12-15 14:22
Cybinka dziękuje temu panu i oddaje go Słubiczanom .U nas już chyba nie jest za mile widziany ;-)
#4 kaczka 2014-12-15 16:10
Czy porozumienie wyborcze "Powiat Samorządowy 2014" to taki rodzaj spółdzielni gdzie zatrudnia się swoich, którzy polegli w wyborach na innych frontach ?
#5 Graendail 2014-12-15 16:56
Polecam lekturę raportu NIK na temat działania UM w Cybince za pana Siemińskiego:

mojepanstwo.pl/dane/nik_raporty/33098,realizacja-inwestycji-sposob-gospodarowania-mieniem-gmine-cybinka-l-2008-2010-kw

Fragment:
"Najwyższa Izba Kontroli negatywnie ocenia działalność Urzędu w kontrolowanym zakresie.
Ocenę uzasadniają stwierdzone przez NIK liczne zaniedbania w zakresie realizacji inwestycji gminnych oraz gospodarowania mieniem, które doprowadziły do nieprawidłowości polegających m.in. na:
? prowadzeniu inwestycji budowlanych bez dopełnienia wymogów przewidzianych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
? udzielaniu zamówień publicznych z naruszeniem przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
? dokonywaniu odbiorów i płatności za wykonane roboty, pomimo ich faktycznego niewykonania,
? nieegzekwowaniu należnych Gminie kar umownych z tytułu opóźnień w realizacji zleconych zadań,
? nieustaleniu zasad odpłatności za korzystanie z lokali gminnych oraz stawek opłat czynszowych za lokale mieszkalne."

Dosyć często pojawiała się przy tym nazwa jednej firmy - MEL-BUD.

Pisała o tym też GL:
www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121207/POWIAT11/121209593
#6 jagoda 2014-12-15 17:32
A starosta były ponoć do Cybinki na sekretarza?
#7 marks 2014-12-15 23:18
Pan Ciszewicz chwali się, że ludzie wybrali go już w pierwszej turze i zdeklasował przeciwników a na zastępce bierze gościa, któremu mieszkańcy Cybinki dwa razy wystawili czerwoną kartkę?
No qrwa brawo!
#8 maaarleeenaaa 2014-12-16 01:45
Teraz w Słubicach czas na wygrane przetargi np. przez firmę Mega-Wał ?
#9 z.woleja 2014-12-16 09:50
To może jeszcze teraz pan Andrzej S. zostanie np. wiceprezesem SOSiR-u czy kierownikiem jednej z powiatowych instytucji? Ta spółdzielnia już wcale nie jest śmieszna :-x Po co chodzić na wybory, skoro przegrani i tak utrzymują się przy władzy dzięki swoim kolesiom? Głos wyborców niewiele już znaczy... My wyborcy liczymy się tylko w kampanii bo musimy dać mandat takim, jak Ci wielmożnie nam panujący.
#10 makarena 2014-12-16 11:17
Tak,tak bylemu burmistrzowi Rzepina tez jakis etacik mozna by bylo zalatwic :) Ten wiceprezes SOSIR-u to nie taki glupi pomysl :) W koncu wakacik jest :)
#11 kaczka 2014-12-17 14:38
Stołek, a raczej fotel v-ce prezesa SOSiR jest już zajęty.
#12 swipio 2014-12-17 15:13
w chlewie znowu zaczął się karnawał :)
#13 Graendail 2014-12-17 21:47
Dobre. Na HTSie moderator nie dopuścił już nawet mojego komentarza o podobnej treści do tego tutaj, z odpowiednimi linkami itd. Ot cenzura prewencyjna już się zaczęła pod rządami autokratów. Nie mogą dopuścić niczego, co by zagroziło ich posiadaniu... Nie mają się już też pewnie czego obawiać, skoro mają wszystko - władzę i media w garści (HTS głównie, ale GL w dużej mierze też). Chociaż akurat tego dalej nie rozumiem. Bo dlaczego pani Bielecka co rusz pisze jakieś pochwalne, albo co najmniej bezkrytyczne artykuły, choć to nie pan burmistrz jej płaci, a GL z Zielonej Góry? Brak obiektywizmu z jej strony jest zastraszający... Wiedziałem też, że w HTSie w końcu stracą cierpliwość i zaczną blokować komentarze. Ot widać nawrót mentalności... totalitarnej to może za mocne słowo, ale jakby na wzór... Skoro wróciła cenzura? Ile w końcu można utrzymywać złudzenie, że jest się niezależną telewizją? ;) Człowiek też ma swoje granice, no nie? ;PP. Wobec tego wszystkiego trochę zbladło to co miałem pierwotnie do powiedzenia, a jest to w gruncie rzeczy dosyć banalne. Otóż moim zdaniem Pan Ciszewicz dlatego właśnie przyjął pana Siemińskiego do siebie, że wbrew pozorom znajdują się na tym samym wózku i doskonale się rozumieją. Obaj są bezpartyjni, bez jakiegokolwiek ideowego zaplecza i z ludźmi, którzy bez nich niewiele znaczą. Nie mogą sobie zaś pozwolić na odejście.
#14 Graendail 2014-12-17 22:20
Stawka jest zbyt wysoka. Mogliby nagle wszystko stracić - całe mozolnie budowane sieci zależności. Dlatego gdyby pan Siemiński odszedł w Cybince w zapomnienie, to rozpadło by się jego środowisko (bo bez wodza zabrakłoby innego elementu, który by ich spajał np. silnej pozytywnej idei, która mogła by ich mimo klęski trzymać razem). Więc ratując pana Siemińskiego pan Ciszewicz ratuje także siebie i swoją koalicję powiatową. Za 4 lata kolejne wybory i lepiej mieć w Cybince ludzi, którzy będą dalej głosować na listę "burmistrzową" niż rozproszoną grupę byłych działaczy. To mogłoby dać też początek i rozsypce środowiska pana Ciszewicza, więc lepiej zadziałać z wyprzedzeniem. Właśnie obserwujemy rzadki spektakl, bo na jaw wyszło, w jaki sposób utrwalają się piramidy zależności, za pomocą których tacy panowie rządzą w gminach. W zasadzie, to nic nowego - zwykła oligarchia. Grupka kolegów, których motywuje głównie to, by dalej pozostawać u "wodopoju" :). Naprawdę ciężko by to nazwać demokracją... Jak to trafnie nazwał kaczka, powstała spółdzielnia samorządowa, która dba o swoich udziałowców. Pani Bielecka przed wyborami bezkrytyczne wychwalała to jako "nową jakość" i "bezprecedensową sytuację" w powiecie. No cóż... Czy aby na pewno lepszą?...
#15 Graendail 2014-12-17 22:44
Oczywiście, chciałbym zaznaczyć, że to wszystko to moja prywatna opinia na temat obecnych warunków. Chciałbym, (nawet może ?), żeby mnie ktoś wyprowadził z tego "błędnego" oglądu sytuacji i pokazał, jak jest naprawdę, ale na media lokalne chyba jednak nie mogę liczyć? ... ;P
#16 maaarleeenaaa 2014-12-19 01:38
Ciekawe kto stoi za firmą MEL-BUD? Ale wały szkoda gadać!!!
#17 kaczka 2014-12-19 14:19
W większości się z Tobą zgadzam, tylko w jednej sprawie mam odmienne zdanie. Uważam, że v-ce burmistrz, v-ce starosta to stanowiska tzw "polityczne", które mogą być obsadzane osobami jakimi zwycięzcy wyborów samorządowych sobie chcą. K.....em jest obsadzanie stanowisk pracy swoimi ludźmi celem uzyskania korzyści czy politycznych, czy bezpośrednio finansowych. Stanowisk, na które powinni być zatrudniani fachowcy.
#18 AnonimowyPomocnik 2014-12-19 19:30
PRZECZYTAJCIE:
Witam ,
Skoro politycy są już w komplecie ,to liczę , że spojrzą na coś innego niż tylko czubki własnych nosów .
Cieszę się , że większość ludzi będzie w gronie bliskich spędzało te święta. Niestety nie wszyscy . Pewna kobieta , pewnie każdy wie o kogo chodzi przesiaduje często w supermarketach i galeriach .
Kobieta ma ciemną karnacje , często chodzi w fioletowej kurtce . Każdy spogląda na nią z pogardą , niestety ona nie ma tyle szczęścia co inni . Więc skoro życzenia świąteczne się spełniają życzę jej udanych świąt w ciepłym , przytulnym domu . Stołu pełnego jedzenia i miejsca do spania . Więc może państwo politycy , którzy tak troszczą się o Słubiczan , może zainteresują się nią . Jeśli jednak oni są zbyt zajęci sobą , wy zwykli ludzie też jej powinniście pomóc . ŻYCZĘ WSZYSTKIM WESOŁYCH ŚWIĄT , TAKICH JAKICH ONA NIGDY NIE BĘDZIE MIAŁA , PRZYNAJMNIEJ NA RAZIE .
#19 rasta_z_miasta 2014-12-20 13:44
Mnie się już nawet nie chce na to patrzeć i tego komentować, bo co z tego? Wszyscy o wszystkim wiedzą, a banda robi swoje. Rzygac się chce, tyle powiem.
#20 olabo 2014-12-20 19:50
Jest taki fajny brytyjski kawał który mówi prawde o politykach:
Pewnego dia do fryzjera przychodzi kwiaciarka,po obcieciu włosów pyta
-ile jestem panu winna?
nic,w tym tygodniu strzygę za darmo w ramach pomocy innym.
Następnego dnia kiedy otwiera zakład widzi przy drzwiach piekny bukiet kwiatów.
Kolejny dzień i przychodzi piekarz.Po strzyżeniu pyta:
-ile płace?
Nic Pan nie płaci mówi fryzjer.W tym tygodniu w ramach pomocy innym świadczę usługi za darmo.-Dziękuję Panu ślicznie mówi piekarz.
Następnego dnia fryzjer znajduję przed zakładem torbę z pachnącymi wypiekami.
Kolejnego dnia do zakładu przychodzi polityk.Tak jak poprzednio po wykonanej usłudze pyta ile trzeba zapłacic i fryzjer po razx kolejny mówi ż enic i wyjasnia że robi to w tym tygodniu w czynie społecznym.Super mówi polityk i wychodzi uradowany.
Następnego dnia przed otwarciem biznesu fryzjer przed zakładem widzi czekającą gromade polityków którzy przyszli na darmowe strzyżenie.

I to moi przyjaciele dokładnie obrazuje róznicę między nami obywatelami a ludżmi którzy kieruja tym krajem.

I PAMIETAJCIE:POLITYKÓW TRZEBA ZMIENIAĆ TAK CZĘSTO JAK PIELUCHY-I DOKŁADNIE Z TEGO SAMEGO WZGLEDU!!!
#21 Graendail 2014-12-30 14:42
Kaczko - czuję, że muszę sprostować. Nie jestem przeciwnikiem sytuacji, że burmistrz dobiera sobie wiceburmistrza według własnych kryteriów, bo to jest takie właśnie stanowisko. Chodziło mi o nakreślenie sytuacji, która panuje w Słubicach i powiecie, określenie kontekstu tej decyzji i motywacji ku jej podjęciu. Zależało mi na pokazaniu, że pan burmistrz musi dbać o swoje zaplecze i poparcie, bo nic innego za nim nie stoi. Miała to też być krytyka obecnego systemu samorządowego i konkretnie słubickiej republiki kolesiów. Natomiast odnośnie zatrudniania swoich znajomych na odpowiedzialnych stanowiskach, to jest to w dużej mierze skutek braku w Polsce niezależnej, profesjonalnej służby cywilnej i śpiącego społeczeństwa obywatelskiego, które powinno kontrolować władzę. O tym wszystkim mówi prof. Stępień w wywiadzie:

m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105402,16950708,Stepien__Samorzad_nam_sie_wykoslawil.html

Polecam. Póki są takie warunki, to możemy się spodziewać właśnie powstawania klik samorządowych, które przejmują władzę i muszą się umocnić, bo to ich warunek przetrwania. Pod tym względem, wolałbym już burmistrza partyjnego, bo wiedziałbym, że stoi za nim jakaś struktura i idea inna niż przetrwanie swoje i znajomych. Tak czy owak jedyną drogą dla uzdrowienia obecnej sytuacji na lokalnym podwórku (bo reforma samorządowa i administracyjna jest poza naszym zasięgiem) jest samoorganizacja i aktywizacja społeczna.
#22 Graendail 2014-12-30 15:18
Wkleiłem nie ten link, który chciałem, bo nie ma tam mojego komentarza, w którym dodatkowo przytaczałem przykład niemiecki, na to jak można sobie poradzić z zadaniem profesjonalizacji urzędów. Chodzi generalnie o uniezależnienie zatrudnienia od bezpośredniej władzy burmistrzów i stworzenie niezależnego pionu urzędniczego, połączonego tylko częściowo z funkcjami politycznymi. Stworzenie takiego systemu spowodowałoby, że burmistrz dalej mógłby mieć przy sobie swoich ludzi na stanowiskach, ale nie musiałby dla nich tworzyć i szukać posad, bo one byłyby już z góry przewidziane przez system. Dzięki temu nie byłoby powodu, żeby obsadzać niekompetentnymi ludźmi stanowisk, które powinny być zajmowane przez profesjonalistów. Nie muszę chyba mówić, że obecny system prowadzi w prostej ścieżce do nepotyzmu i tym samym też do bardzo niskiej jakości administracji i związanego z tym upośledzonego rozwoju. Mój komentarz znajduje się tutaj jeśli ktoś chce przeczytać (odpowiedź do 2re-k'a): Pozdrawiam :)

wyborcza.pl/politykaekstra/1,142106,16950708,Stepien__Samorzad_nam_sie_wykoslawil.html
#23 kaczka 2014-12-30 17:38
"Graendail" ten wywiad z Prof, Stępniem pokazuje wszystkie patologie naszej gminy. Są dwa wyjścia z tej sytuacji. Jedno, to zmiana ustawy samorządowej, ale ja bym na to nie liczył, bo dwie największe partie oraz PSL nie są tym zainteresowane. Drugie, to takie, że społeczeństwa lokalne zmądrzeją, tak jak w tym roku stało się w Gorzowie Wlkp. Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę szczęśliwego Nowego Roku.

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.