Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
We wtorek inicjatywa obywatelska ProTram Frankfurt (Oder) oraz Parlament Słubfurcki zapraszają na spotkanie informacyjne i dyskusję na temat połączenia tramwajowego między Słubicami i Frankfurtem nad Odrą.


Wśród zaproszonych gości będą m.in. burmistrz Słubic Tomasz Ciszewicz oraz Sören Bollmann, kierownik Słubicko-Frankfurckiego Centrum Kooperacji. Moderatorem spotkania będzie Michael Kurzwelly, szef stowarzyszenia Słubfurt.

Spotkanie odbędzie się 20 marca o godz. 17:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Słubicach. Wstęp wolny.
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 jawamdame 2012-03-19 13:36
Nic z tego nie rozumiem, przeciez mieszkancy Slubic juz sie wypowiedzieli, wiekszosc byla przeciw wiec o czym ta dyskusja? o tym ze go nie bedzie? Widze ze miasto uszczesliwi nas na sile... wiecej na zadne referendum nie pojde....
#2 zbycho 2012-03-19 14:37
Znowu komuś marzy się przekręt za publiczne pieniądze...
Na co komu tramwaj - przecież samochodem ciężko czasem przejechać a jeszcze tory tramwajowe na drodze...
Jeśli to nie idiotyzm to innym wytłumaczeniem jest złodziejstwo...
#3 Jaś Niepan 2012-03-19 19:31
a moze tak szanowni panowie przejechaliby sie glowna ulica slubic i zobaczyli co sie dzieje z "nowa" nawierzchnia. studzienki jak byly do bani tak zostalo. juz widze tramwaj i slubickie ulice hłe hłe hłe
#4 Witja 2012-03-19 21:51
A czemu nie? Wypowiedziało się raptem 200 osób a nie większość. Z punktu widzenia metodyki badań socjologicznych wynik konsultacji jest co najmniej niejednoznaczny.
Myślę, że tramwaj mógłby stać się nowym symbolem dla obydwu miast. Obecnie Słubice i Frankfurt zaliczają regres w mediach, a co za tym idzie i w gospodarce. Już nie jesteśmy tak atrakcyjnym miejscem, jak w czasie, gdy była tu granica. Most już nie jest niczym nadzwyczajnym. Wspólny Oderfest też nie robi już na nikim wrażenia.
Z tego co wiem, to projekt udałoby się nawet w 100% sfinansować ze źródeł zewnętrznych, więc żadne miasto nie dołożyłoby do tego interesu ani centa/grosza. A studium wykonalności wykazało, że koszty utrzymania i dochody z tramwaju zbilansowałyby się.
#5 qqłka 2012-03-19 23:09
Po pierwsze oba miasta już dołożyły do interesu "trochę" grosza, po drugie czytając te wszystkie opracowania i studia wykonalności wychodzi, że były one pisane pod konkretne założenie - Tramwaj ma być i w papierach ma to wyglądać różowo.
Tylko, że jedynie "słuszny" i proponowany przebieg linii tramwajowej z mostu na Plac Bohaterów, wprowadza przynajmniej jeszcze jedno skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną przez główną ulicę miasta oraz niemały burdel na pozostałych ulicach, którymi miałby jeździć tramwaj.
Pomijam już to, że po stronie niemieckiej praktycznie nie będzie żadnych robót, a po naszej rozkopane i pozamykane ulice oraz bezcenny zgrzyt tramwaju tuż pod oknami mieszkańców miasta, czy ktoś ich się pytał czy chcą takiej rewolucji pod swoimi domami?
Bo to, że Niemcom się pomysł podoba, to ja rozumiem, najwięcej dokładają do kasy unijnej, więc ta wróci do nich, poza tym podratuje to trochę sytuację podupadających tramwajów we Frankfurcie.

Zresztą 24. marca we Frankfurcie odbędzie się spęd "miłośników" wszelkich obcokrajowców i fanów transgranicznych tramwajów, zobaczymy czym to "spotkanie informacyjne i dyskusja" się zakończy?
#6 ioiioiioi 2012-03-20 00:03
Witja co ty pierdaczysz za przeproszeniem? Wskaż mi proszę gdzie jest ta większość,która miałaby być za? Czemu nie przyszli na głosowanie w tej sprawie i nie poparli projektu.Bilans może na papierku wychodzi i daj wszechmocny aby tak było jednak co z utrudnieniami dla innych użytkowników miejskich dróg.Zwłaszcza że dwupasmówki to dość newralgiczne miejsca.Czy te badania uwzględniają ofiary wypadku np: z udziałem tira? Regres? Żartowniś. Jak się nie ma miedzi to się cicho na tyłku siedzi :) . Co może miasto zaproponować z takim budżetem? Chcesz ożywienia? Poszukaj coś co łączy oba narody.... Stwórz lub chociaż lobbuj na rzecz stworzenia czegoś na kształt targów piwa z degustacją "rostbratwurstu" i śląskiej przy akompaniamencie disco polo i volksmusic.Na moście lub wokół np: plener artystyczny ( Most Karola,Praga). Czerpmy z innych dobre przykłady i niech będą dla dobra ogółu a nie dla garstki piznesmenów.
#7 tjakuszewicz 2012-03-20 06:46
I temat tramwaju dalej jest wałkowany... Ciekawe, bo po ostatnich konsultacjach pan burmistrz nawet w mediach się wypowiedział, że sprzeciw mieszkańców "definitywnie rozwiązuje kwestię tramwaju" a tu co? Czyżby ktoś przy okazji miał się na tej inwestycji wzbogacić?
Po mieście się nie ma jak ruszyć a panom przy korycie tramwaj się marzy.
A co z obwodnicą? Dlaczego się tyle o niej nie mówi i nie stara się jej robić?
#8 dNOTE 2012-03-20 08:45
z tego co kojarze, to burmistrz juz mowil wyraźnie po referendum, że nie chce tramwaju!!!
te i inne spotkania to ciąg dalszy utopijnych fantazji kurzwelego i świty towarzyszących mu fantastów, oderwanych od rzeczywistości ludków :eek:

od lat toczą bzudrne pomysły typu tramwaj, słubfurt, nic z tego kompletnie nie wynika oprócz gadania, spotkań i happeningów dla wąskiej grupy ludzi, ciągną na to kase z budżetu niemieckiego, czasem z miasta też coś wydoją, komu i czemu to służy nie mam pojęcia

dajcie sobie panowie spokoj, to jak spoleczenstwo chce tramwaju pokazalo referendum - zerowe zainteresowanie, a ci ktorzy poszli glosowac powiedzieli, że nie chcą.

czas skonczyć z utopiami i zejść na ziemię, tramwajowi mowimy NIE
#9 yon 2012-03-21 07:22
Ha! Ha! Ha! No i wyszło na moje - od początku mówiłem,że nasze głosy nic nie znaczą i nad nami takie sprawy są załatwiane. To jest "oczywista oczywistość" że linia tramwajowa powstanie, bo takie jest polityczne zapotrzebowanie i taka jest linia partii i takie są dążenia Unii itd. Więc trzeba zamknąć pyski i cieszyć się z tego pieprzonego, nikomu niepotrzebnego dziadostwa. :cry: ( coś mało tych emotikonów - może by dorzucić, chociaż tych z ujemnej strony?)

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.