Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Nie tak dawno pisaliśmy na temat sytuacji na lokalnym rynku pracy. Okazuje się, że wakaty są także w słubickiej policji. Nasi mundurowi cały czas prowadzą rekrutację i zachęcają do wstępowania w swoje szeregi. Jakie warunki trzeba spełnić, aby podjąć pracę w policji?

POlicja Słubice

Wg podręcznikowej definicji policja to umundurowana i uzbrojona formacja służąca społeczeństwu i przeznaczona do ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz do utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego. Do jej zadań należą m.in. zapobieganie przestępstwom i wykroczeniom, ściganie ich sprawców, ochrona mienia i ludzi.

I z takimi właśnie wyzwaniami przyjdzie się zmierzyć chętnym do pracy w policji. Służba nie jest łatwa, ale jak podkreślają sami funkcjonariusze, daje dużo satysfakcji. Czy tylko same chęci wystarczą, aby włożyć policyjny mundur? Wymagań jest całkiem sporo. Należy:
  • posiadać polskie obywatelstwo,
  • posiadać nieposzlakowaną opinię,
  • nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
  • korzystać z pełni praw publicznych,
  • posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
  • posiadać odpowiednią zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować,
  • dawać rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych,
  • posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Tyle mówią podstawowe wymogi formalne. Jeżeli je spełniasz, to znaczy, że możesz rozpocząć starania o przyjęcie do służby. Pierwszy krok to złożenie dokumentów niezbędnych do przyjęcia. Co należy przygotować?
  • Podanie o przyjęcie do służby w policji skierowane do komendanta wojewódzkieg policji. W podaniu wymień konkretną jednostkę, w której chcesz pełnić służbę.
  • Kwestionariusz osobowy wypełniony zgodnie z instrukcją. Druk kwestionariusza znajdziesz w każdej komendzie oraz na policyjnych stronach internetowych,
  • Kserokopie dokumentów (nie odpisy) potwierdzających posiadane wykształcenie oraz umiejętności (oryginały przynieś ze sobą do wglądu przez pracownika kadr).
Będąc tak przygotowanym można zgłosić się do komendy. Oprócz składanych dokumentów i oryginałów potwierdzających wykształcenie i umiejętności – do wglądu, należy mieć ze sobą dowód osobisty, a osoby podlegające kwalifikacji wojskowej dodatkowo książeczkę wojskową. W momencie złożenia dokumentów rozpoczyna się postępowanie kwalifikacyjne.

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z Zespołem Kadr i Szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Słubicach - osobiście lub telefonicznie pod nr telefonu 95 759 28 70.
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.